Laptin logo on keskeinen osa brändipääomaamme. Sen muotoilussa ja koko visuaalisessa identiteetissä on pyritty selkeään ja tehokkaaseen muotokieleen. Logosta ammennettua muotokieltä hyödynnetään myös identiteetin sovelluksissa.
Logoa tulisi ensisijaisesti käyttää valkoista tai vaaleaa taustaa vasten. Logon suoja-alue on määritelty oheisen esimerkin mukaisesti logon I-kirjainta hyväksi käyttäen.
Logosta on tuotettu erilaisia versioita eri käyttötarkoituksia ja sovelluksia varten. Logosta tulisi ensisijaisesti käyttää aina punaista positiiviversiota tai valkoista negatiiviversiota. Mikäli näiden logoversioiden käyttö ei ole mahdollista, esimerkiksi painoteknisistä syistä, käytetään mustaa logoversiota.
Ohessa on esitetty esimerkkejä logon vääränlaisesta käytöstä.
Tunnuksesta on välttämätöntä käyttää aina siitä tuotettuja originaalitiedostoja, muuttamatta niitä millään tavalla.
Kuva-alueen päällä logoa voi käyttää tietyin rajoittein. Tärkeintä on, että logon luettavuus ja näkyvyys ei häiriinny kuva-alueen päällä.
Logosta on tuotettu omat versiot sloganilla varustettuna eri käyttötarkoituksia ja sovelluksia varten.
Logosta tulisi ensisijaisesti käyttää aina punaista positiiviversiota tai valkoista negatiiviversiota. Mikäli näiden logoversioiden käyttö ei ole mahdollista, esimerkiksi painoteknisistä syistä, käytetään mustaa logoversiota.
Logon yhteyteen voi harkitusti lisätä kahden sanan tekstiosuuden. Tekstin sijoittelu on määritelty oheisen esimerkin kaltaisesti.
Logon yhteyteen voi lisätä liiketoiminnan nimen. Tekstin sijoittelu on määritelty oheisen esimerkin kaltaisesti.
Laptin pääväri on punainen. Sen lisäksi on määritelty väripaletti, joiden arvot eri väriavaruuksiin ovat määritelty ohessa.
Muista kuin punaisesta pääväristä voidaan käyttää osasävyjä (90–10 %).
Tarvittaessa voidaan käyttää myös mustaa sekä harmaan eri sävyjä (90-10%).
Laptin brändikirjaintyypit ovat Effra sekä Zilla Slab. Niitä käytetään aina kun se teknisesti on mahdollista, mutta vähintään aina painotöissä, verkkoympäristössä ja videoesityksissä. Kyseisistä kirjaintyypeistä löytyy ohessa esitetyt kirjainleikkaukset. Effra on Adoben TypeKit -fontti ja Zilla Slab Googlen ilmainen fontti.
Oheisista linkeistä löytyy lisätietoa fonteista.
Kun brändifonttien käyttö ei ole mahdollista, käytetään korvaavia fontteja. Näitä käyttöympäristöjä ovat mm. Microsoftin Office -ympäristö. Arial-kirjaintyyppiä käytetään Microsoft Word -dokumenteissa. Segoe-kirjasintyyppiä käytetään Microsoft PowerPoint -dokumenteissa.
Visuaalisen identiteetin sovelluksissa hyödynnetään logosta kumpuavaa diagonaalimuotoa. Sitä voi käyttää esimerkiksi kulmamerkkinä sekä siitä voi tehdä erilaisia pintoja. Sen käyttöä ei kuitenkaan tule yliviljellä, vaan sen rooli on toimia koroste-elementtinä elävoittämässä taittoja. Käytä aina muodon valmista vektorioriginaalia äläkä piirrä tai jäljittele sitä uudelleen.
Yksittäinen muoto
Tuplamuoto
Esimerkkejä diagonaalimuodon käytöstä